Lördag är härligt.

Jag tycker om lördagar, då har jag tid att gå ut mycket. Idag har jag varit ute två gånger och motionerat och en tredje gång ska det bli. Först i morse körde jag och gubben en powerwalk till och från affären en liten stund efter att jag hade vaknat. Sen vid tolv gick vi ut igen och körde en powerwalk på den STORA rundan som är ca 2,5 km med backar som tar kål på en. En av backarna har 20% lutning, det är tungt som fan, den är brant och lång och jag håller på att dö när jag är uppe. Men det är det värt, har inte ställt mig på vågen idag eftersom att jag anser att om jag ställer mig på vågen för ofta känner jag att inget händer. Då blir jag frustrerad och tillslut ger jag upp. Och det är ju klart roligare att ställa sig på vågen och se att man har gått ner lite :)

Ska ta några bilder på den stora rundan så ska ni få se backarna. Den ena är brant som fan och ganska lång och seg, den andra är inte lika brant men lååååång och seg. Det är bra :) Nu ska jag njuta av en film i lördagsrusket. The Amityville Horror :D Finns det något bättre än en bra film när det regnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0