Sjukhusvisit.

Det vart aldrig någon badminton i torsdags, det vart inte ens lunch. Nej jag hade lite ont i magen när jag vaknade men jag tänkte inte mycket mer på det eftersom jag alltid har ont i magen när jag vaknar. Det konstiga var att det inte ville gå över. Jag gick och hade småont fram till lunch när det verkligen tog fart och började göra väldigt ont. Då pratade jag med min lärare och gick hem.
När jag kom hem gick jag och la mig och tänkte att när man inte mår bra så brukar sömn hjälpa. Visstserru! När jag vaknade 1 timme senare hade jag ondare än någonsin, jag kunde inte stå ut. Jag ringde sköterskorna på Aleris och pratade med dom och hon sa att läkaren skulle ringa upp mig. Då var klockan runt halv två, två. Läkaren ringde mig absolut, 3 timmar senare!! Jag hade så ontatt jag grät. Då pratade läkaren om slitz, det är en öppen sak som dom inte har sytt igen. Det ska vara så men det kan hända att tarmen hoppar i den där lila öppningen vilket "skapar ett obehag". Skapar ett obehag!? Jag hade så ont så att jag bröt ihop!! Herregud. Han sa iaf åt mig att ringa 112 och ringa efter en ambulans eftersom det kan vara farligt och tarmen måste flyttas på omgående.
När jag ringde 112 var det nån snorkig snorunge som satt i växeln och han sa "Om du kan gå behöver du inte ambulans, ring sjukresor istället" Jag blir så sur på såna människor, jag sa till honom att min läkare hade sagt att jag skulle ringa hit för att det är allvarligt. Men nehedå! Jag fick ringa sjukresor och fick vänta ytterliggare 45 minuter.


När vi väl kom iväg körde han som en idiot, men det gick iaf fort. När vi var på sjukhuset kom vi till akuten och jag trodde att jag skulle få vänta flera timmar som man brukar få göra. Nej det tog inte mer än tio minuter så kallade dom på mig och jag fick träffa läkare och grejjer. Dom skickade mig på skiktröntgen och kollade om det var slitz men det var inget med det. Däremot såg min blindtarm irriterad ut. Dom skickade mig vidare till Karlskrona lasarett i ambulans. Innan dom skickade iväg mig fick jag en spruta med smärtstillande i magen. Det var det bästa nånsin, jag hade fortfarande ont men inte alls lika mycket. Det var jag tacksam för. När vi väl kom fram till Karlskrona så satte dom mig på OBS-avdelningen (observationen) och höll koll på mig var tionde minuet eller så. På fredags förmiddagen flyttade dom mig till plan 49. Det är till för folk som dom inte riktigt vet vad det är fel på och behöver kollas lite då och då.

Nåja det slutade iaf med att dom behandlade min blindtarm med antibiotika och nu mår jag mycket bättre. Jag har fortfarande lite ont men det är mer obekvämt än smärtsamt. Jag har precis ätit en toast och jag funderar på om jag ska vila en liten stund.
Ha det bra alla och ta hand om varandra.
Och kom ihåg. Det är ingen förutom du som kan säga hur du mår!


Kommentarer
Postat av: Zandris

Helt sjukt att de sa så!!!!!! Att de inte skickade ambulans. IDIOTER!!!!!! Tänk om det hade varit livshotande!??!!??! Blir så jävla arg!

2011-02-11 @ 16:17:10
URL: http://scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0