Ang Kalla Fakta

Första avsnittet av Kalla Fakta handlade om Gastric Bypass opererade sverige över. Jätteintressant absolut!

MEN!
Dom pratade med en tjej som har gjort samma operation som mig, då en GP. Hon hade såklart fått överskottshud som majoriteten av alla som gör en GP får. Även jag. Hon klagade mycket (förståerligt självklart) pga huden och jag förstår att det är jobbigt. Men tänk tillbaka på hur livet var innan operationen. Var livet verkligen så bra? Ont i kroppen, diskriminering, självförtroende, självbild, även de enklaste saker som att tex sätta på sig skorna är jobbigt. Ta en titt på gravt överviktiga människor, det är få som har snörskor, som tex kängor och liknande. Det finns en anledning till det. När man lutar sig framåt (även jag hade det) trycker man så mycket på kroppen att blodtrycket stiger och det blir jätte jobbigt att andas och man kan få huvudvärk.

Det finns en anledning till at jag har min blogg, det är för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa hur jag har mått och hur jag har känt och tänkt osv. Jag kommer inte klaga (missta inte vanlig skrift som klagomål) på överskottshud även om jag ser ut som om jag har på mig en elefants hud. Inte en chans. Varför? För att det är fan värt hängande hud. Jag har aldrig varit lyckligare eller mått bättre både psyiskt och fysiskt.

Nåja, nu vet ni vad jag tycker om gnällmänniskor. Gnäll inte, tänk tillbaka och gör en plus och minus lista. Du kommer märka att det bara är fåfänga och tjat!

Skäms på er som klagar på hängande hud!
(Det finns självklart undantag!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0